2017. március 21., kedd

Március 20-ai fényes Tűzgömb!

2017. március 20-án este 20:47UT-kor több észlelő is látta azt a fényes Tűzgömböt, mely az ország Dél-Nyugati részén hullott, viszonylag közel a horizonthoz. Fényeségét -8/-9mg-re becsülik és igen üdítő látványosságnak számít ezekben a - meteorok szempontjából - inaktív hónapokban!

Ifj. Cseh Zoltán felvétele a Tűzgömbről, Gratulálunk a szép fogáshoz! :)

Nagy Mélykuti Ákos részletes beszámolója a tűzgömbről:

"Éppen az utóbbi időben az időjárási viszonyoknak köszönhetően nem éppen "szokásos" üstökös megfigyelésen voltam kint. Az este már láttam 4-5 kb 2-3 mg-s hullót, de csak úgy gyönyörködtem bennük.
Ment a fotózás én meg a sorozat befejezésére várva egy kis csokival töltöttem fel magam. 21:47-kor (KÖZEI) Pont DNY felé az Oriont nézve majszolgattam a csokit, amikor a horizont felett kb nagyjából 10 fok magasan majdnem a Sirius alól indulva feltűnt a tűzgömb. Kb 15 fok hosszan húzott Ny-i irányba, miközben magassága 5-6 fokra csökkent. Fényességét könnyű lett volna becsülni a Sirius miatt, de annál jóval fényesebb volt. Olyan -8-9 mg lehetett a legfényesebb felvillanásaiban. Ugyanis ezen a 15 fokos pályán többször felfényesedett. Először kékes, majd zöldes végül mélysárga felvillanással húnyt ki."

Ki látta még? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése