2015. december 24., csütörtök

Sarkifényes észlelés

Jónás Károly beszámolója 2015. december 20-ai észlelésükről:
20-án este kicsit megkésve útra keltünk Tepivel a Mátrába! Hozzá teszem nem sok esélyt láttam rá hogy lesz valami eredménye! Az út a Mátráig egészen jó volt, felhős, de ködnek nyomát sem láttuk!
300m-es magasságtól totál katasztrófa lett a helyzet. Volt olyan szakasz ahol 10m-re sem lehetett ellátni. Lépésben haladtunk felfelé. Mátraszentimréhez érve hirtelen derült lett az ég.

Gyorsan kipakoltunk, de 10 perc elteltével dél felől a völgyből ellepet minket a szmötyi! Autóba be, tovább keresni valami jobb helyet. Kút-Hegy közelében egy régi sí pálya mellé értünk, itt megint volt ég. Kipakoltam a felszerelést, és elkezdtem észak felé fotózni. Persze itt is be be mászott fölénk a köd. Fél 2 előtt pár perccel vettem észre az ÉNy-i ég alján a halvány derengést.

Oda fordítottam a gépet, de csak pár képet tudtam lőni, és hát persze miért is ne, pont azt az égterületet takarta el a dzsuva pillanatok alatt, és kb 20-25 percig ki sem tisztult. Ezután viszont már nem láttam sajnos semmilyen derengést sem.

Viszont nagyon szép meteorokat fotózott a derült ég alatt!


Gratulálunk a sikeres észleléshez!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése