2013. április 28., vasárnap

Április végi meteor aktivitás!

 2013.04.27. 21:21UT
 
..és mégegy villanós meteor
Fülüpszállásról (HUFUL) így látszott:

..mely kissé hasonlít a 25-eire, viszont a másikkal ellentétben ez most nem zölden, hanem narancsos színnel villant.. mégis talán érdemes lenne keresni köztük valami párhuzamot.. ?
Lillafüred

2013.04.25. 00:11UT

HUVCSE02 felvételén -2,5mg fényes villanással!

Becsehelyről (HUBEC):

..és Budapest mellől, a Telihold fényéből kihalászva.. ,: D

2013.04.23. 19:59UT
Bakos Liza Tűzgömb fotója, melynek szemtanúja is volt!  Gratulálunk! :)

"..éppen akkor kapcsoltam be a gépet és akkor esett le."

Jómagam is kint heverésztem a csillagokat bámulva, ekkor sajnos felhők bóklásztak felettünk, de 00:38UT-kor láttam egy 0-ás, sárgán sziporkázó meteort, ami É-K-en esett le, viszonylag gyorsan..  

 ---------------------------------------------
 
Bognár Tamás teleszkópikus meteor észlelése: "Tegnap este, 22:10 környékén (akkor nem jutott eszembe, mert megfogott a látvány meg aztán óra se volt akkor nálam, mert eredetileg csak a kutyákat ettem volna meg :) - általában az esti kutyaetetések során jó pár mélyég és holdkráter rajz szokott születni ) ... éppen a Ganümédeszt és a Jupiter felhősávjait bűvöltem (120/1000), amikor a (kb 1°-os) látómezőben a Jupiter alatt a holdak pályáján kívül, arra merőlegesen bevillant egy meteor. A látómező szélén "indult" és a másik szélén enyészett el. A legfényesebb pillanatában kb. mint az Európa olyan fényes volt."
Gratulálunk a meteorhoz és várjuk róla a rajzot! :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése