2013. július 20., szombat

Integess a Szaturnusznak! /Wave at Saturn!/

2013.07.19-én 21:27 UT-kor (23:27 magyar idő szerint) a Cassini űrszonda a Földet fotózta a Szaturnusz gyűrűi közt átlesve. Az eseményt egy világméretű akció követte, a "Wave at Saturn" vagyis az "Integess a Szaturnusznak!"
Az esemény kapcsán többen hazánkból is kimentek az adott időben készíteni egy képet magukról, társaságukról, amint a gyűrűs bolygónak integetnek. Valószínűleg a Cassini felvételén nem lesz kivehető az arcunk, de azért szép dolog, hogy a fotón mi is rajta leszünk. :-)
 

Az eseménnyel kapcsolatos információk a NASA oldalán: Link

Blogunk bár sajnos a beharangozásról lemaradt, utólag viszont megpróbálja csokorba szedni a hazánkból készült felvételeket, melyeket folyamatosan várunk a tuzgomb@gmail.com címre. :) 
/a képek nagyobb méretben is megtekinthetőek, ha rájuk kattintunk!/

Landy-Gyebnár Mónika érdekes beszámolója az eseményről: "A Szaturnusznak integetés jelentős eseményként volnult be az életem történetébe, ugyanis 10 év után hazalátogatott a barátnőm, Judit, Új-Zélandról és így igen hosszú idő után először találkoztunk. Mivel mondtam már neki, hogy milyen program lesz éjjel, azonnal csatlakozni akart, aminek külön örültem, így vele és a férjemmel hármasban vonultunk ki a veszprémi Viadukt pihenőhelyére, ahonnan integetni terveztünk. A Szaturnusz ugyanis innen szépen látszott a közeli domb felett a megjelölt időpontban kb. 5 fok magasságban. Amíg vártunk az időpontra, egy kis hideg sörrel kiegészítve a társaságunkat igen jót beszélgettünk, többek közt Új-Zéland fényszennymentes tengerpartjairól, ahonnan esténként a Dél Keresztje kel fel és ahonnan fejtetőn állva látszik az Orion. Megtárgyaltuk még azt is, hogy hogyan is fest a Holdon nálunk arcként, onnan délről pedig nyúlként látható tengerek foltrendszere. Készült egy kép Juditról a Nagy Göncöl alatt, mivel ezt a csillagképet ők egyáltalán nem látják, s számára a hazai égbolt szimbóluma, honvágya egyik tárgya volt."

..és mi sem hagyhattuk ki ezt az alkalmat, bármi is történjék a csillagos égen, nekünk is kint a helyünk! Észlelő-kutyám nélkülözhetetlen társaságában, aki már rutinos megfigyelőként válik a képek rendszeres résztvevőjévé. :) Bár a Hold sokat rontott  csíkos égitestünk láthatóságán, mégis vidáman búcsúztattuk a megfelelő időpontban lenyugvón a horizonton.

Jimmy Fraser így integetett a Szaturnusznak, aki már kezdett elbújni a házak mögött:

Schmall Rafael felvétele:

Hadházi Csaba /Hercules Observatory - Hajdúhadház/: "Én közvetlen Július 17-én este integettem a Szaturnusznak miközben a 200/1000-es Newtonommal webkamerás képet készítettem is róla! Sajnos magam a fotón nem vehettem részt érthető módon. Ezt hozzá kell gondolni." : )


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése