2012. október 6., szombat

Október 5. 20:32UT fényes Tűzgömb!

Péntek este többen is látták azt a fényes Tűzgömböt, mely zöld fénnyel beragyogta egy pillanatra az eget!

"...hullócsillag ..., ami ma este szinte beragyogta az égboltot. Ezt a jelenséget ma, azaz 2012.10.05-én 22:32 körüli időpontban láttam Nagykőrös határában, a déli égbolton és
kelet felé \"húzott\"."


Landy-Gyebnár Mónika is ég alatt volt a Tűzgömb pillanatában: "Én 22:40-kor a szemem sarkából láttam egy fényes meteort, de nagyon délen volt, és utcáról, lámpák közt, fátyolfelhős égen. Viszont nem olyan fényes, mint amit a többiek írnak, saccra -3 / -4 körüli volt, lassú, zöld, sziporkás nyommal. Fotóm nincs róla, épp mellékholdat fényképeztem, viszont a becsehelyi kamerán megvan."

Az időkép oldalára is érkeztek észlelések:
Péntek este 22 óra 42 perckor egy hullócsillag jelent meg az égen. Vándornyik Ottó Nagyorosziban látta a jelenséget: "Nagyon közelinek tűnt és viszonylag nagy gömbnek". Elmondása szerint a csupán 1-2 másodpercig tartó jelenség déli irányban volt látható, mely mintha függőlegesen csapódna a földbe. Fénycsóva nem volt a gömb mögött. Egyes megfigyelések szerint magnéziumfehér, más beszámolók szerint zöld színű szabályos kör alakú képződményt nem kísérte semmilyen hanghatás. Olvasónk a méretét nem tudta pontosan meghatározni. A jelenség Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is látható volt.

"2012. szeptember 5-én 22:42! Újlak 1-es gödör felől nézve (III. ker. Perényi lejtő) a Mátyás-hegy keleti lejtője felett furcsán nagynak tűnő meteor volt látható A jelenség töredék másodpercig tartott, mint egy apró meteor felvillanása. A jelenség: Fél telihold nagyságú határozott halvány kékeszöld labda fehér aurával ívelt meredek szögben száguldott a föld felé, de mielőtt eltűnt volna a Mátyás-hegy mögött, eltűnt. Az objektum zuhanásának íve (csóvája) az objektum láthatóságának idején végig látszott és vele együtt tűnt el. A csóva is fehér volt, mint az aura. Az aura nagyobb volt mint a telihold, de nem robbanásnak látszódott. Véleményem szerint ez egy viszonylag nagy jégmeteor volt, azért tűnt kékeszöldnek. A fehér (csóva és aura) gőz. Csak azt nem értem, hogy miért világított az éjszakában. Először azt hittem káprázik a szemem, de már tudom, nem."

2 megjegyzés:

  1. Ellentmond a jelenségnek, mármint annak, hogy meteor: nem egyenesvonalú, hanem íves mozgást végzett. Azért tudom ezt mert pont arrafelé néztem. Én írtam az utolsó bejegyzést az időképen. Végig láttam a jelenséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Miklós, köszönjük a pontosítást! Akkor előfordulhat, hogy valamilyen légi járművet látott? Ha van rá lehetőség arrafelé, akkor lehet. Ön írta az Újlaki hozzászólást? Ha mégsem tűzgömböt látott, akkor ezt töröljük az észlelések közül. Köszönjük!

      Törlés