2013. október 7., hétfő

Október eleji Tűzgömb!

2013.10.03/04.

01:30UT-kor fényes Tűzgömb hullott országunk Keleti részén! Több szemtanú észlelte és kamerás felvétel is született róla! :)

Jónás Károly gyönyörű felvétele a Tűzgömbről, Budapestről! GRATULÁLUNK!!!
 
..és a Tűzgömb füstnyoma Jónás Károly felvételeiből:

Anita Százhalombattáról: "Ma hajnalban 03:30-kor a 3 hónapos kisbabámat ringattam és egyszeriben az ablak felől éles fényre lettem figyelmes. Ahogy megfordultam, egy hullócsillag szerű tüneményt láttam az égbolton haladni kelet felé. Nagy, kékes fénnyel világított pár másodpercig, majd eltűnt. Férjem szerint tűzgömböt láttam. Ezidáig még nem hallottam a jelenségről, de ahogy utánaolvastam és képekre rákerestem, biztos vagyok benne, hogy egy tűzgömböt láttam ma hajnalban!"

Az OMSZ kamerájának felvétele Budapestről:

Buzás Csaba felvétele Kisigmándról, köszönjük! :)


A Békásmegyeri időképes kamera így látta Keletre:

Ács Éva: "Akkora tűzgömb volt 03:29 körül kb. a Rigel-től 5-10 fokra, hogy megijedtem. Kint vagyok az erkélyen távcsővel fotózom, és szinte nappali világosság lett hirtelen. Felnézek, és még percekig láttam a nyomát. Persze a távcső nem arra nézett...."

Kiss Peti: "Életem legszebb Tűzgömbjét láttam, vöröses, zöldes volt!" :) Gratulálunk az észleléshez!
Csehektől:

Liza: "Ma hajnalban egy hatalmas villanásra lettem figyelmes! Nézem a csillagokat az ablakon keresztül, majd egy pillanatra nappali világosság lett! Kinéztem, de nem láttam semmit. A gépeim mentek, vártam még pár expót, mondom hátha tűzgömb volt és lesz nyom vagy valami! Visszanéztem a képeket, de sajnos semmit nem fogtam, viszont mind a két gépem rögzítette a villanást, összeraktam a képeket."

Landy-Gyebnár Mónika még 15-20 perccel rá is le tudta fotózni a nyomát!!

Szlovákiából /forrás: CEMeNt/:

HUBAJ így látta (második kép viszonyítás az egyébkénti éghelyzethez):

HUBEC így látta (második kép viszonyítás az egyébkénti éghelyzethez):

Kiss Szabolcs: "A 2013.10.04-én hullott fényes tűzgömb villanását Fodor Antal megtalálta a Tápiómenti Bemutató Csillagvizsgáló biztonsági kameráinak felvételén. A tűzgömb maga nem látszik, csak a táj kivilágosodása. A kamera órája 29-27 másodpercet siet, ami alapján a jelenség 01:30:17 UT körül volt. A felvételen először normál sebességgel, majd 10x-es lassítással látszik a villanás. A jelenség fényessége a teliholdéhoz volt hasonló, mert akkor látszik ilyen sok a tájból." /kattints a képre/

Ki látta még? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése